Kamaz 6540 jest sztandarowym wyposażeniem większości firm budowlanych. Cieszy się on popularnością dzięki niskiej cenie zakupu, niskim kosztom eksploatacji oraz wysoką wytrzymałością.
Czteroosiowy Kamaz (8x4) napędzany jest silnikiem spełniającym wymogi EURO4. Jest on dostępny w sprzedaży w trzech wariantach. W Polsce mamy do wyboru dwie możliwości ładowności skrzyni ładunkowej: 11 m3 lub 12,8 m3. Także kierunek rozładunku możliwy jest w dwóch wersjach: wersji 1W (do tyłu) oraz 3W (na trzy strony). Skrzynia ładunkowa podgrzewana jest spalinami, dzięki czemu przewożony zimą ładunek nie ulegnie zamarznięciu.
6540 napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 10850 lub 11760 cm3. Osiąga on moc 280 KM. W przypadku skrzyni biegów mamy do wyboru dwie opcje. Pierwsza to 10-ciobiegowa przekładnia mechaniczna Kamaz 154. Druga to ZF 9 S109 z 8-biegową przekładnią. W obu przypadkach sterowanie jest zdalne, mechaniczne ze sprzęgłem ZF Sachs MFZ-430.
Kamazy mają nowoczesne konstrukcje, choć proste. To właśnie prostota dla wielu użytkowników jest to atutem tego samochodu. Choć bębnowe hamulce Kamaza nie zostały zastąpione nowym rozwiązanie, nie ulegają jednak nadmiernemu wyeksploatowaniu. Dzięki zawieszeniu i mocnej konstrukcji Kamazy poradzą sobie nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych.
Właściciele modelu 6540 chwalą sobie wytrzymałość oraz zdolność pokonywania wszelkich przeszkód. Nie ma drugiego tak \"silnego\" samochodu jak Kamaz. Nawet w razie awarii łatwo jest ją naprawić, a ceny części zamiennych nie są wysokie.
Natalia Górska
Charakterystyka techniczna Kamaz 6540
Zdjęcia Kamaz 6540:
|