TEST KAMAZA 5460
Wielu urzytkownikom Kamaz kojarzy się wyłącznie z wywrotkami. Jednak z fabryk Kamaza wyjechał model 5460, który ukazał inne oblicze KAMAZA.
Kiedy do kopalni kruszywa niedaleko Krakowa wjechał ciągnik siodłowy, od razu zwrócił uwagę innych kierowców. Ciągnik siodłowy KAMAZ został wprowadzony na polski rynek w 2004 roku. Jednak w 2008 roku został on zmodyfikowany. Dzisiajszy model 5460 posiada 400-konną wersję osmiocylindroego silnika w wersji turbo o pojemności 11,7 litra.
Ciągnik jest bardzo podobny do innych Kamazów. Ich znakiem rozpoznawcztym jest charakterystyczna kabina. Dużym plusem jest łatwe wejście do kabiny. Umożliwiają to duże stopnie i solidne uchwyty. W kabinie także czeka niespodzianka: kokpit z przyciskami jest nachylony w kierunku kierowcy, co pozwala prowadzącemu nie odrywać pleców od siedzenia. W wersji rozszerzonej pojazdu, zamontowany jest także pneumatyczny fotel kierowcy.Kabina KAMAZA jest dostępna w dwóch wersjach: kabina dzienna oraz kabina sypialna dla dwóch osoób.
W trakcie testu, na Kamaza załadowano 28 ton kruszywa. Nawet pod tak wielkim załadunkiem nie torował ruchu ulicznego. Wszystko to dzięki silikowi V8 o mocy 400 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 1,726 Nm. Wszystko to w połączeniu z sobrze zestopniowaną, ośmiobiegową przekładnią ZF wyposażoną w półbiegi dawało niewiarygodne efekty możliwości KAMAZA. Dodatkowo należy wspomnieć o tym, że testowany samochód radzi sobie z każdą nawierzchnią, po której jeździ. Mechaniczne zawieszenie kabiny pozwala na ograniczenie wstrząsów w kabinie. Jego zaletą jest niska cena, niskie koszty eksploatacji i prostota konstrukcji.
Natalia Górska wg artykułu A.Włodarza
Charakterystyka techniczna Kamaz 5460
Zdjęcia Kamaz 5460:
|